lördag 15 januari 2011

Lite pyssel

Idag har jag grejat lite hemma medans jag lyssnade på Tracks- best of the 90's.


Jag har länge tänkt lacka om mina tånaglar men det har inte blivit av. Så idag tänkte jag nu eller aldrig! Jag valde rosa för av någon anledning tycker jag att det passar bäst på mina tår. Det såg lite ensamt ut så jag tog och målade en silverrand på stortån. Inte världens mest avancerade pedikyr men lite roligare iaf.






Jag rengjorde några borstar och passade på att märka några nya också medans pedikyren torkade. Jag använde ett nagellack från FACE. Många brukar måla botten av borsten men jag har bara gjort ett litet märke vid namnet på borsten.




Jag rengör mina borstar på två olika sätt. Dels använder jag MACs Brush Cleanser och Johnson's Baby Shampoo. MACs BC häller jag i en sprayflaska och sprayar lite på ett papper och drar borsten fram och tillbaka. Detta gör jag ca 3 gånger i veckan med de borstar jag använder mest. Om jag har haft lite mer kladdiga produkter tex gel liners eller paints pots så göra jag rent dem direkt jag använt borstarna klart. Detta är mer en ytrengöring av borstarna men tar bort bakterier effektivt. Detta gör jag också när jag har sminkat andra.



Minst en gång i månaden djuprengör jag mina borstar med Johnson's Baby Shampoo. Det är ett milt shampoo som är skonsamt men rengörande för borstarna. Rena borstar håller längre och är dessutom mer hygieniska att arbeta med.
Make Up - Don't Fight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar