fredag 28 januari 2011

Borstar

För nått år sedan beställde jag borstar från Sigma. Det talades mycket om dem på You Tube kanalerna och folk verkade gilla dem. Från början var de "kopior" av MAC-borstarna med samma nummer och liknande utseende. Nu har de bytt nummer på dem samt introducerat en ny serie som heter Sigmax. Har funderat på dem länge och nu passade jag på att beställa några.

Jag beställde dessa tre:
På Sigmas hemsida kan du läsa om just dessa tre borstar: http://www.sigmabeauty.com/Synthetic_Face_Kit_p/smax01.htm

Jag beställde också tre andra, vanliga borstar. Visar dem när de kommer och skriver ihop en liten recension. Du kan läsa mer om Sigma och deras produkter på deras hemsida: http://www.sigmabeauty.com/

Jag gillar att ha min ögonskuggor i paletter. Problemet är att alla skuggor inte passar i MAC-paletterna. Jag beställde hem en palett från Stars Makeup Haven. De hade en skumgummifyllning som man kunde dra bort men de var inte magnetiska i sig. Jag köpte en stor bit magnet på Panduro som jag limmade fast i botten. Problemet då är att det inte är tillräckligt djupt så när man har skuggor i så går den inte att stänga helt.

Av en slump hittade jag på dessa paletter som är helt fantastiskt snygga! http://www.zpalette.com/ Jag gillar att de inte har någon insida man måste ta bort och att locket är genomskinligt så att man kan se vad man har i paletterna, det är ju genialiskt! Tyvärr fanns de bara i rosa på sidan jag beställde från i UK men det får gå. Alla andra mina paletter är svarta och även om jag älskar rosa så vill jag gärna ha allt i samma färg. Jag återkommer med ett inlägg när de anlänt.

Make Up - Don't Fight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar