lördag 8 januari 2011

Favvomärke del 3

Det tredje märket jag vill berätta om är CoverGirl.

Det är ett amerikanskt märke som inte finns att få tag på i Sverige tyvärr men om man åker dit någon gång så tycker jag absolut att man ska kolla deras utbud! Det är nämligen billigt och de saker jag har provat har haft bra kvalité. Om man läser vad andra har skrivit så verkar dock åsikterna gå isär. Vissa tycker att det är bra, andra sådär.

Jag har i min ägo några produkter men inte så många: ögonskuggor, mascara och eyeliners. Min absoluta favortimascara kommer från CoverGirl: LashBlast Volume Blasting Mascara.
När jag var i USA i höstas köpte jag deras nya LashBlast Fusion men jag gillar den inte lika mycket. Det ska både förlänga och ge volym till skillnad från den andra som bara ska ge volym. LB fusion innehåller små fibrer för att förlänga och dessa upplever jag som störande och jag tycker inte att de fastnar. Men den är fortfarande bra men jag föredrar LB Volume.

CG har små set med tre och fyra olika ögonskuggor i. Jag har några, har inte hunnit testa alla men den jag har testat heter Shimmering Sands och består av tre olika neutrala färger. De sitter bra med en primer och ser bra ut. Jag hittade ingen bra bild så jag länkar istället http://www.covergirl.com/beauty-products/eye-makeup/eyeshadow/eye-enhancers-3-kit.

Make Up - Don't Fight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar