tisdag 18 januari 2011

Inspiration igen

Jag tänkte tipsa om lite fler bloggar och You Tube kanaler som jag följer. I ett tidigare inlägg så nämnde jag 5 bloggar som jag följer och här kommer några till:

Sanna: vilken bloggare! Hon är gudomlig på att sminka, har en sminksamling som man bara dreglar över och tar foton som hon inte gjort något annat! Hennes recensioner är bra och informativa.

Hon är den som fyller tomrummet i den svenska skönhetsvärlden enligt mig. Hon har alltid det senaste om svenska MAC, vilket underlättar när de släpper nya kollektioner. Läs henne, ni kommer inte att bli besvikna!

http://purity.webblogg.se/index.html


En helt fantastisk och galet rolig kille som dessutom är duktig på att sminka, spela, fota och filma är Dusty Hunter. Han är sarkastisk, har självdistans och en kunskap om MAC-grejer som får en att häpna. Kolla in honom. Om det inte vore för att han har pojkvän så skulle jag åka över till USA och snärja honom! (stalkervarning jag vet...)

http://www.youtube.com/dustyohunter#p/u


En till som har koll på det senaste, dock inte bara MAC-grejer utan allt möjligt härligt smink, är Tempalia. Hon recenserar nya produkter och visar alltid sk swatches på dem. En swatch är när man "målar" produkten på handen eller armen för att se hur den ser ut. (Har funderat men inte kommit på något bra svenskt ord för det hela.) Där kan man alltid kolla in hur produkterna ser ut och fantisera om vilka man ska köpa. Hon jämför dem också med andra liknande produkter så att man kan se om de är lika. Hon har också en You Tube kanal.

http://www.temptalia.com/

Mycket nöje!

Make Up - Don't Fight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar