fredag 21 januari 2011

Dagens

Jag har försökt att fota min sminkning men det går inte så bra. Trots dyr kamera och fotokurs funkar det inte så bestämde jag mig för att fota produkter jag har använt. Det ger en idé om vilka färger jag gillar men samtidigt så kan ni komma på era egna sminkningar. (Snygg räddning där!)


Jag är lite av en periodare när det kommer till smink. Ett tag kör jag neutrala färger och sen kör jag starka färger och sen kör jag tex bara liner och lite mer fokus på mun och kinder. Många av mina kollegor frågar mig ofta om mitt intresse för smink tex hur lång tid jag lägger ner på morgonen, favoritmärken osv. Jag sa att jag försöker att inte sminka mig lika två dagar i rad. Det stämmer fast ändå inte. Jag kan använda samma färger men i olika kombinationer. Det beror lite på hur lång tid jag har på mig på morgonen också.


Dessa produkter använder jag varje dag:

Tri Brow från Make Up Store
Too Faced Shadow Insurance
Brow Fix från MAC
Ögonskuggan Muffin från Make Up Store är min favorit high lighter. Den är det inte så mycket kvar av som ni ser...


Den lilla tuben från MAC är ett Paint som heter Stilife och den försöker jag använda upp så att jag kan lämna tillbaka förpackningen till MAC. Jag kan dock inte använda den som den är utan måste ha en bas som tex Shadow Insurance annars ligger allt i ögonvecken efter någon timma. En annan anledning till att jag vill använda upp den är att jag har en Paint Pot från MAC i en liknande färg.



Bakre raden: Muffin från MUS, Tri Brow från MUS.

Mitten: Style Snob MAC, Go MAC (båda Starflash), Sweetjoy MAC (Venomous Villains), Stilife Paint MAC, Too Faced Shadow Insurance, Brow Fix MAC.

Längst fram ligger pennan Blackberry från Revlon.


Ibland känner jag för en natulig men lite skimmrande kind och då har jag dessa produkter:


Barry M Bronzer och Snow Bunny från Too Faced.



Make Up - Don't Fight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar