fredag 4 mars 2011

Shopping!

Jag har sportlov denna vecka så jag passade på att hälsa på en kompis i Helsingfors. Det var mycket trevligt, Helsingfors är en fantastiskt vacker stad. Åk dit ni som inte har varit där, jag kan verkligen rekommendera det. Speciellt om ni är intresserade av design och vackra hus och andra byggnader.


Vi åkte också till Tallin över dagen. Jag har aldrig varit där men de hade en massa roliga grejer att handla när det kommer till smink och andra skönhetsprodukter! Här kommer lite bilder på det jag handlade:


I Tallin hade de en massa roliga saker som vi inte har i Sverige. Jag hittade Seche Vite Dry Fast Top Coat. Det är verkligen det mest snabbtorkande överlack jag har provat. Jag köpte en flaska i USA i höstas och passade på att köpa en till. De hade också Essie där. De har jättemånga fina pastellfärger i sitt sortiment. Jag tycker inte att de är lika djärva som OPI eller China Glaze men om man vill ha lite mer subtila naglar kan man hitta många juveler hos Essie. Jag köpte färgen Strawberry Shortcake. En riktigt härlig bubbelgumsrosa med lite shimmer i.

Oversa är ett nagellacksborttagningsmedel. Vet inte om det är bättre eller sämre än andra men jag gillar flaskan där man trycker bomullstussen mot toppen och man får lite produkt. Jag har så svårt för flaskor då jag ticker att det är svårt att dosera. Jag hoppas att man kan ha i annat medel när detta är slut, har inte undersökt korken än. Orlys Ridgefiller köpte jag i Helsingfors.





Från vänster till höger: The One That Got Away, Teenage Dream, Last Friday Night, Not Like the Movies.
Jag köpte också ett miniset från OPI med Katy Perrys kollektion. Ca 150 kr för 4 flaskor vilket är ett bra pris enligt mig då en flaska kostar det i Sverige och har fick jag fyra för samma pris. Nu är det ju mycket mindre, de innehåller 3,75 ml jämfört med 15 ml i en stor flaska, men jag har svårt att använda upp en nagellacksflaska när den är stor så jag gillar denna idé. Jag fick i julklapp av min kompis Ida 4 flaskor från Burlesque-kollektionen.

Från vänster till höger: Rising Star, Take the Stage, The Show Must Go On!, Ali's Big Break.

Sen blev det ju inte bara nagellack i skönhetsväg. Jag köpte också lite smink också men det visar jag i ett separat inlägg. Jag kommer också att göra ett separat inlägg om en spännande sak jag köpte i Tallin som jag har suktat efter länge... Spännande!

Make Up - Don't Fight!

2 kommentarer:

  1. Great haul! :) Love the nail polishes!


    www.beautyblogxo.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. I'm very happy with my haul =)

    SvaraRadera