söndag 6 mars 2011

Recension/Review Emma S Cleansing

För ett par månader sedan köpte jag en ny rengöring. Jag hade innan haft rengöring från Decleor som jag var nöjd med men jag ville ändå prova något nytt. Den var ganska dyr men den gjorde rent så det var inga fel med det.

I höstas lanserade före detta fotomodellen Emma Sjöberg sin hudvårdsserie och jag blev nyfiken att prova. Jag råkade vara i Stockholm när hon stod där på Åhléns och lanserade den så jag passade på att köpa en Cleansing Facial Wash och en Eye Make Up Remover. Hennes serie säljs exklusivt på Åhléns.


Jag gillar denna produkt. Den är hyfsat billig, 149 kr, och är en mild rengöring enligt mig. Decleors rengöring torkade ut min hud har jag kommit underfund med nu när jag har provat denna. Jag har torra partier i mitt ansikte, speciellt pannan och runt kinder-käkben, och jag upplever inte alls dessa som lika torra när jag använder denna rengöring och fuktkräm efter det.
Jag tar en liten klick på fuktade händer och jobbar upp lite skum. Sen tvättar jag ansiktet och sköljer av det. Du behöver ytterst lite och om jag tycker att det behövs rengöras mer om jag har haft foundation så tar jag lite till och tvättar en andra gång. Svårare än så behöver det unte vara. Sen smörjer jag bara in mig med nattkräm och är nöjd med det.

I början tyckte jag att denna produkt var helt värdelös. Den tog bort ögonskugga osv men lämnade mascarerester under och runt ögat. Detta försvann när jag bytte mascara så jag anar att det var mascaran som var boven, inte rengöringen. Jag använder den inte varje dag, ibland är jag lite lat och använder den andra rengöringen för att tvätta bort ögonmaken också. Men det är jättebra att använda denna när man har haft en "tyngre" sminkning med lösögonfransar för att få bort limrester, när man har haft mycket kajal osv. Priset är 119 kr på Åhléns.

Båda produkterna får 5/5 av mig. Prsiet är överkomligt och de gör båda ett bra jobb! Det är definitivt produkter jag kan tänka mig att köpa igen när de tar slut om jag hittar något nytt att prova, det vore inte första gången...

Kolla in hemsidan om ni vill veta mer http://emmas.com/. Hon är också serier med dagkräm, peeling osv.

English: I bought a new cleanser a few months ago and I'm really impressed with it. It is a brand by the former Swedish model Emma Sjöberg (now Wiklund). It is fairly cheap and gentle on my skin, not drying like my last cleanser I hade from Decleor. It is exclusive to the Swedish department store Åhléns. I also bought the Eye Make Up Remover and it is good too but sometimes I'm lazy and use the cleanser to remove my eye make up too. I'm happy with my products and I will probably repurchase unless I find something new I want to try! That happens alot.

Make Up - Don't Fight!

2 kommentarer:

  1. Man kan inte se så mycket mer är stad och vad de använder för internetlevrantör. ibalnd namn och så men inte ofta. Nu för tiden har folk rörliga ip adresser. Vill jag kan jag säkert kolla upp mer med hjälp av mina "kontakter", men inget jag lyckas med själv här hemifrån.

    Först och främst måste du veta ip adressen. Jag har ett program på min blogg som registrerar alla besök. tid, ip adress, och vartifrån besökaren kom (det sista är nog ofta fel)

    Sen finns det en skitbra sida:
    http://www.ripe.net/

    KListra in ip adressen där så kan du få fram ifrån vilken stad i alla fall ipadressen är kopplad. För ofta ligegr servern i samma stad som ens egna dator... nåt sånt.

    Du kan googla massa, det var så jag lärde mig. kolla forum på flachback tex.

    Kramar Marlene

    SvaraRadera
  2. På min väns blogg:
    http://galleri.blogg.se/doyathang/

    längst ner har hon så man ser vart hennes läsare kommer ifrån. Du klickar väl på live traffic feed eller add your face link för att lägga till en egen i din blogg. Då kan du sen se vartifrån de hittade till din blogg..

    SvaraRadera