onsdag 16 september 2009

Kvällsnöje

Nuförtiden har jag i princip övergett mitt tv-tittande på kvällarna. Istället tittar jag med stor fascination på Youtube och folk som visar hur de sminkar sig, recenserar smink och visar vad för smink de köpt. I love it! Jag känner mig nästan hypnotiserad och kan inte sluta titta. Det finns hur många som helst men vissa är bättre än andra och har därmed fler som följer dem.

Vissa av dem är otroligt duktiga att sminka sig och demonstrerar noggrant hur de gör medan vissa mest visar vad de köpt och de har verkligen köpt otroliga mängder med smink ibland. De gör också skillnad på vad de kallar "drugstore" som är billigare märken som är lätta att få tag i som t.ex. Revlon, Rimmel etc. och "department store" med märken som MAC, NARS etc.

Jag blir dock otroligt inspirerad och jag har fått en oändlig mängd med tips som har lärt mig massor. Jag hade ingen egentlig tanke när jag började att följa dessa videos men nu kan jag inte sluta att titta. Det är inte bara sminktips man får utan också olika sätt att förvarasmink på och nästan det bästa av allt: jag har lärt mig att laga trasiga ögonskuggor!!!!!

Detta är för mig så fascinerande så jag har pratat om det på jobbet vilket resulterade i att jag ska vara med på en lektion i projektarbete för en NV-klass och demonstrera och förhoppningsvis få dem intresserade av kosmetikans kemiska sammansättningar. Hur kan man inte vara intresserad av det? Jag hoppas att jag kan intressera någon iaf, det är ju en sån otroligt rolig och intressant värld av smink vi lever i!

Make up - don't fight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar