fredag 18 september 2009

En värld av smink

Jag har alltid varit ett stort fan av MAC-smink. Jag kommer ihåg första gången jag köpte något från MAC. Det var när jag bodde på Irland, i Dublin. Jag jobbade på Boots och det kom in en kvinna som hade en underbar lila färg på ögonen. Jag frågade var det var och hon sa att det var en eye kohl från MAC i färgen Ola Viola! som hon hade köpt på Brown Thomas (ungefär som NK). Jag köpte den och sen dess är jag fast!

Det har blivit en hel del MAC genom åren sen dess. Innan var jag faktist inte så mycket för smink men det var så kul med alla färger, lätt att arbeta med och professionella make up artister som hjälpte mig när jag handlade på MAC. Efter det så har det blivit en hel del andra märken men MAC är alltid ett säkert kort.

De har en stor permanent kollektion men de har också s.k. limited edition collections som alltid röner stort intresse. Det som är tråkigt med dessa är att om/när de tar slut så går de inte att få tag i men en del grejer kommer tillbaka i andra kollektioner. Så vill man ha såna produkter gäller det att man är ute i god tid!

Make up - don't fight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar